رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت و گو با جام جم آنلاین:

امنیتی کردن موضوع حجاب توطئه دشمن است

یک نماینده مجلس با بیان اینکه امر به معروف چارچوبی دارد و باید دارای پشتوانه قانونی باشد، گفت: باید مراقب دام دشمن در ایجاد فضای دو قطبی در کشور باشیم.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۰۸
نویسنده مریم شریف زاده

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین گغت: پس از اتفاقات سال گذشته در پی فوت مهسا امینی، رهبر انقلاب نقشه راه دقیقی را ترسیم کردند که پشت پرده تمام آن اتفاقات دشمن و سرویس های اطلاعاتی آنها بود که نهایت استفاده را از آن موضوع در فضای محازی داشتند.

وی ادامه داد: دشمنان کشور در آن مقطع ۷ مدل از ۱۰ مدل جنگ ترکیبی که در دنیا وجود دارد را علیه جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

ترابی؛ جنگ اقتصادی، جنگ قومیتی، جنگ رسانه و روانی، جنگ نظامی (کشف شدن حدود ۹ هزار اسلحه سرد و گرم) در آن مقطع را از جمله مدل های جنگ ترکیبی علیه کشورمان دانست و افزود: همچنین ۴۷ سرویس اطلاعاتی از جمله برخی سفارتخانه های کشورهای بعضا دوست جمهوری اسلامی نیز به معرکه آمده و بخشی از اغتشاشات را هدایت کردند.

وی‌ در عین حال با بیان اینکه نباید با مطرح کردن موضوع با حجاب و بدحجاب دو قطبی در کشور ایجاد شود، تصریح کرد: موضوعات مربوط به امر به معروف از وظایف ذاتی حکومت اسلامی است و باید افرادی این اقدام را انجام دهند که از پشتوانه قانونی برخوردار باشند مانند قوه قضاییه، ضابطین قضایی و...

ترابی با بیان اینکه هر فردی نمی‌تواند اقدام به امر به معروف کند تاکید کرد: باید زمان، مکان و شرایط این اقدام در نظر گرفته شود، این اقدام از وظایف حکومت است همانطور که مردم نیز نسبت به مسئولان و حکومت می‌توانند امر به معروف کنند لذا هر چند که حوزه حجاب از ضروریات دین و خط خاکریز اول است اما باید دقت کنیم که امر به معروف بر طبق ساختار و چارچوب خود انجام شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: البته انتظار داریم دولت نیز هر چه سریعتر لایحه ای که در این ارتباط تهیه شده است را به مجلس ارائه دهد تا آن را تبدیل به قانون کنیم، هر چند که در حال حاضر خلاء قانونی برای ضابطین نداریم.

وی تصریح کرد: دشمن دامی برای دوقطبی کردن قضای جامعه پهن کرده است تا مردم را در داخل کشور به جان هم بیندازد، اما باید در نظر داشته باشیم که اولویت اول کشورمان اقتصاد و بهبود شرایط افنصادی است و‌نباید از رشد تولید غافل شویم اما در عین حال اولویت دشمن موضوع حجاب است تا فضای دو قطبی ایجاد کند لذا باید دقت کنیم که اسیر این دام نشده و به خاطر داشته باشیم که امر به معروف چارچوب قانونی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها